Blijf bouwen!

Vorige week zijn we verhuisd naar de rand van ons mooie dorp Raalte.  Heerlijk vind ik het!

De plek is fantastisch, aan het water met vrij uitzicht over de landerijen. Het is er heerlijk rustig. Ik voelde me meteen op mijn plek. Met mijn drukke leven en de vele toekomstplannen en nieuwe ontwikkelingen, is thuis voor mij een baken van rust naast het drukke bestaan als zelfstandig ondernemer en docent.

Ik heb gemerkt dat ik bij iedere verandering in mijn leven ook zelf een beetje ben verandert. Mijn zintuigen staan op scherp en onbewust groei en ontwikkel ik me in een nieuwe richting. Ik ben erover gaan lezen. Wist je dat je letterlijk groeihormoon aanmaakt als je een verandering doorvoert? Een beetje stress daarbij is trouwens hartstikke gezond: Positieve stress is een gezonde spanning. Het helpt je topprestaties te leveren en te enthousiasmeren. Ook bij verliefdheid, de geboorte van je kind en ritje in de achtbaan komen positieve stresshormonen vrij. Ze geven je een kick. Alsof je vleugels hebt en de hele wereld aankunt. Je creëert ze ook als je verandert van lokatie, werk of inzicht. Die vleugels. En fysiek, wanneer je anders eet, sport en beweegt.

Voor een merk is dat niets anders. Wanneer je veranderingen doorvoert in je merk is het belangrijk dat je de authentieke, eigen kenmerken behoudt. De kernkwaliteiten van je merk vormen de basis van waaruit je je verder ontplooit.Van daaruit maak je verbinding met je klanten en met nieuwe doelgroepen. Door te luisteren en voelen en in te springen op hun behoeften en motivaties. Dat maakt je relevant voor hen.

Het is best een kunst om hierbij uit je comfort zone te stappen, maar toch jezelf blijven. Juist door die veranderingen op jouw èigen manier op te pakken en in te richten. Daar wordt je een gelukkig mens en een gelukkig en gezond merk van.

Precies wat ik meer wil gaan doen voor organisaties. En als ik dan iemand hoor zeggen: “nog eeeeven deze periode door en dan komen jullie vast in wat rustiger vaarwater” of: “doe maar eens even lekker een tijdje rustig aan”  denk ik nu steeds: doe maar niet. Zorg ergens anders voor rustmomenten, juist niet in jouw groei.

Want eigenlijk past het precies bij een onderneming in de huidig tijd, om steeds in verandering te zijn. Ik denk dat het je sterk maakt als merk.  Je ontdekt steeds beter waar je goed in bent, waar je kracht ligt en hoe je dit uit moet bouwen. Vanuit jezelf, zoveel mogelijk veranderen tot wie je bent.

Dat maakt je superaantrekkelijk. En je merk ook

Meer weten? Een kop koffie is altijd prima!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *