Het ritme van merken

Als business & marketing developer hou ik me veelal bezig met het ontwikkelen van analyse rondom nieuwe ontwikkelingen en eventueel later het (door)ontwikkelen van een merk. Mijn achtergrond in de evenementenbranche hebber er toe geleid dat ik graag werk vanuit mijn passie.

Muziek en de beleving en entertainment daarom heen, hebben van jongs af aan mijn passie.  Ik zag in veel bands de concepten waarmee ze een bepaald genre wisten te raken. Zelf heb ik vooral veel met muziek waarbij die beleving extra sterk is en waarbij de opzwependheid en het gezamenlijke karakter worden verbonden in vreugde of andere emoties. Denk dan vooral aan muziekstijlen als hardrock, hardstyle, rap en punk, maar ook Nederlandstalig en zelfs klassiek hebben deze kenmerken.  Mensen in beweging krijgen is het mooiste dat er is.

 

Moodboard van muziek

Muziek komt binnen, muziek raakt mensen, weekt emoties los en laat mensen zich vrij voelen.  Of begrepen. Voor de een komt dit door de songtekst, voor de ander door de beats of melodie, voor weer een ander door de totaalbeleving op een evenement. Iedereen reageert anders op nummers en associeert deze met andere momenten en gevoelens. Heerlijk om over door te praten.

Merken zijn goed te vergelijken met de verschillende muziekstijlen. Welke doelgroep mikken ze op? Wat is hun emotie? Waar lopen ze warm voor, waarvoor niet? In mjin ogen een prachtige vergelijking. Hoe mooi en krachtig is het om in plaats van een moodboard met uit-tijdschriften-gescheurde plaatjes een moodboard van muziek te maken en je merk in muziek vorm te geven.  Merken krijgen echt hun eigen klank en ritme.

Leuk om samen een mooi merk te componeren?

Zullen we kennismaken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *